KÖPVILLKOR

FÖRETAGSINFORMATION

Böle Snickeri AB har sitt säte i Norsjö. Postadress är Böle 21, 935 93 Norsjö. Telefon: 0918-23065, Organisationsnummer: 556202-9560, Momsregistreringsnummer: SE556202956001

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till butik@bolesnickeri.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

PRODUKTINFORMATION OCH PRIS

Produktinformation

Vi levererar produkter av trä. Trä är ett levande material varför färg och struktur varierar, och i de fall då den naturliga formen behålls varierar även form och mått.

Vi garanterar inte att våra bilder återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet m.m. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.

Priser

Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter.
Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto- och fraktkostnader.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 FÖRSÄLJNINGS-OCH LEVERANSVILLKOR

 Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till butik@bolesnickeri.se.

Leverans

Lagerhållna produkter skickas normalt inom 3 arbetsdagar, Måttillverkade produkter levereras normalt inom 15 arbetsdagar.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: butik@bolesnickeri.se.

Frakt

Leveranser sker via DB Schenker  eller PostNord och till den leveransadress som angetts vid beställningen

 Betalning

 Vi erbjuder ett antal alternativ:

    1. Kontant vid avhämtning.
    2. Kortbetalning via Payson
    3. Internetbanksbetalning via Payson
    4. Payson-Faktura för privatpersoner

 

Om Paysonfaktura

Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 0 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

RETURER AV VAROR

Information om ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Ångerrätten gäller inte vid:

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till butik@bolesnickeri.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendation, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.